جراحی آندوسکوپی دیسک کمر

جراحی آندوسکوپی دیسک کمر ، از چندین سال قبل جهت انجام جراحی های ستون فقرات و به خصوص برداشتن دیسک کمر وارد عرصه جراحی اعصاب و ستون فقرات شده است ؛ اما لازم به ذکر می باشد ، تنها در موارد خاص می توان دیسک کمر را به روش آندوسکوپی برداشت ؛ نتایج به دست آمده از این روش با روش جراحی باز ، کاملا یکسان می باشد ؛ تنها نکته این است که در این روش ؛ به علت دستکاری کمتر نسوج ، از میزان عوارض آن کاسته می شود.

جراحی آندوسکوپی دیسک کمر چگونه انجام می شود ؟

برای انجام این جراحی ، در ابتدا در ناحیه ستون فقرات برشی به اندازه 8 الی 10 میلی متر ایجاد می شود و آندوسکوپ ( آندوسکوپ ، ابزاری است که در جراحی آندوسکوپی به کار برده می شود ؛ لوله ای باریک و طولانی بوده که در یک سر آن دوربین تعبیه شده است و به پزشک امکان مشاهده اندام های درونی بدن را می دهد. ) به وسیله آن وارد سوراخ بین مهره ای شده و بدین ترتیب ناحیه ای که به ریشه عصب فشار وارد می کند ، برداشته می شود.

مزایای جراحی آندوسکوپی دیسک کمر

• عدم نیاز به بستری در بیمارستان
  • کوتاه بودن دوران نقاهت
  • عوارض کمتر
  • کاهش خونریزی
  • عدم احتمال بروز عفونت
  • کاهش درد
  • احتمال موفقیت بسیار

نتیجه عمل آندوسکوپی دیسک کمر

اکثر بیمارانی کهجراحی دیسک کمر انجام داده اند ، نتایج مطلوبی از این جراحی دریافت کرده اند ؛ طبق آمار به دست آمده 80 درصد از بیماران ، پس از انجام این جراحی بهبود یافته اند.

دوران نقاهت جراحی آندوسکوپی دیسک کمر

در اکثر موارد بیمارانی که عمل آندوسکوپی دیسک کمر انجام داده اند ، پس از گذشت 24 ساعت از جراحی ، ترخیص شده و به منزل باز می گردند ؛ معمولا بیماران پس از گذشت 2 هفته می تواند به انجام فعالیت های شخصی خود بپردازند ؛ اما برای انجام فعالیت های ورزشی باید مدتی صبر کنند.

انجام جراحی آندوسکوپی دیسک کمر به چه کسانی توصیه نمی شود ؟

1. کسانی که دیسک آن ها بیرون زده و به سمت بالایی نخاع حرکت کرده باشد.
  2. افرادی که به تنگی کانال نخاعی گسترده مبتلا اند.
  3. در مواقعی که ستون فقرات ناپایدار باشد.